دویدن با ذهن

کلمات، مسیرهای دویدن با ذهن را نشان می‎دهند... اینجا از ادبیات، سینما و هرآنچه دوست می‎دارم می‎نویسم

دویدن با ذهن

کلمات، مسیرهای دویدن با ذهن را نشان می‎دهند... اینجا از ادبیات، سینما و هرآنچه دوست می‎دارم می‎نویسم

ارفئوس

"ائودریکه را بکش.... از آن پس راحت تر خواهی زیست"


نظرات 4 + ارسال نظر
سحر یکشنبه 19 آذر 1396 ساعت 18:19

جواب من کجاست، مجید؟!

یه لحظه خیال کردم شاید به صحرای کربلا زده باشم و اصلا منظورت چیز دیگری بوده باشد


نه اتفاقا زده بودی توی خال.
عذر خواهم

مهرداد جمعه 10 آذر 1396 ساعت 11:42 http://ketabnameh.blogsky.com

خیلی مخلصیم... .

سحر پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 14:23

اورفه از محبوبترین اساطیر یونانه ... من نمایشنامه رو نخوندم، اما فیلمشو دیدم، ژان کوکتو معرکه است، اما فیلمش روح این اسطوره رو کم داره. پرسفون چنان مجذوب هنر اورفه میشه که با خروج اوریدیس از جهان زیرین موافقت می کنه. باورنکردنیه اورفه با اون اشتباه همه چیز رو از دست بده. بشر از وسوسه رهایی نداره و اساطیر یونان انگار به خاطر این اومدن که وسوسه های بشر رو به هولناک ترین تقدیرها تبدیل کنند!
شاید به خاطر همینه که من بعد از ایلیاد دیگه سراغ اودیسه نرفتم، داشتم خل می شدم

سحر عزیز، عذرخواهیم رو بپذیر، بابت این همه تاخیری که توی جواب دادن به کامنت ها پیش اومد.
عجب جمله ای گفتی. هولناک ترین تقدیرها که زاده ی وسوسه ها هستن.
جنبه های انسانی و خطاپذیری ای که توی اسطوره هاشون هست، خیلی جذابه برام.
پیرو وسوسه ی اورفه، یادم به پاندورا افتاد، که اون جعبه رو باز کرد و تمام رنج ها و دردها آزاد شدن و .... .
+ ایلیاد و ادیسه رو با ترجمه ی نفیسی گرفتم چند ماه پیش. امسال حتما میرم سراغش

راهیان یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 23:18

ما به هلال احمر اعتماد نداریم, سرپرستش پسر عمه حسنه, پول مردم کجا میره خدا میدونه شاید سر یه سفره ی دیگه انقلاب . . .

هر طور که معتقد و مایلید.
امیدوارم کمک های هر کسی، به بهترین نحو به نیازمنداش برسه و رسیده باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد