دویدن با ذهن

کلمات، مسیرهای دویدن با ذهن را نشان می‎دهند... اینجا از ادبیات، سینما و هرآنچه دوست می‎دارم می‎نویسم

دویدن با ذهن

کلمات، مسیرهای دویدن با ذهن را نشان می‎دهند... اینجا از ادبیات، سینما و هرآنچه دوست می‎دارم می‎نویسم

آخِرون

در یکی از گوشه های "پلازا دل اونسه" از هم خداحافظی کردیم. از پیاده رو آن طرف خیابان سر برگرداندم و پشت سرم را نگاه کردم؛ تو هم سر برگردانده بودی و به نشانه خداحافظی برایم دست تکان دادی.

رودی از وسایل نقلیه میان ما جاری بود. ساعت پنج بود. در بعدالظهری که هیچ ویژگی خاصی نداشت. چطور ممکن بود بدانم که این رود، همان "آخِرون" تیره و غم انگیز است که امکان ندارد کسی بتواند دوباره از آن عبور کند؟... اکنون من آن خاطره را می جویم و به آن خیره می شوم و فکر می کنم که فریبی بیش نبوده و در پس آن خداحافظی معمولی، جدایی ابدی نهفته بود.... "دِلیا"، ما روزی این گفتگوی نامطمئن را از سر می گیریم..._بر ساحلِ کدامین رود؟_ و از خودمان می پرسیم که آیا ما روزی در شهری بوده ایم که در دشت ها محو شد؛ بورخس و دِلیا.

(لوییس بورخس// یادداشت، "دلیا اِلِنا مارکو")

.................................

آخِرون

نظرات 4 + ارسال نظر
بانویی در دوردست سه‌شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 09:29

نوشته های این وبلاگ محشرن بی اغراق
چه کلمات محشر و زیبایی

ممنون
خوشحالم از این بابت

درخت ابدی جمعه 13 آذر 1394 ساعت 22:36 http://eternaltree.persianblog.ir

آخرون؟
آلن پو هم نمایش‌نامه‌ای به همین اسم داره و جرئت نکردم تا حالا منتشرش کنم. کمی طولانیه

لینکِ آخِرون رو توی متن باز کن، یه اطلاعات کلی درباره ش هست درخت. نمایش نامه ی "پو" ترجمه ی خودته حتما، درسته؟ تو فکرِ چاپش نیستی؟ ترجمه هات خوبه حقیقتا.

اسماعیل بابایی یکشنبه 8 آذر 1394 ساعت 19:29 http://fala.blogsky.com

انتخاب قشنگی بود مجید عزیز،
سپاس.

خواهش میکنم اسماعیل جان. لطف داری.

مبینا پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 14:26 http://azardesigns.ir/

سلام مدیرمنو با نام طراحی سایت لینک کن منم تو رو لینک کردم
آدرس برای لینک کردن من:www.azardesigns.ir

باشه چشم
امری باشه دیگه!!!!!؟
چه مورداتی پیدا میشه؛ جل الخالق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد